Tejszínhab

Posted on
  • 2010. február 28., vasárnap
  • by
  • sajni
  • in
  • Címkék: ,
  • Nagyon örülök hogy létrejött ez a blog. Ebből az összefogásból mindenképp csak valami jó sülhet ki :)


    Többen kérdeztek tejszínhabbal kapcsolatos kérdéseket, ezért gondoltam készítek egy ilyen képes tutorialt. Hasznos lehet ha bármilyen sütit, vagy édességet szeretnénk készíteni.

    Többféleképpen is készíthetünk tejszínhabot, ebből én most két elkészítési módot szeretnék bemutatni.

    1. Igen hasznos alapanyag , az un. folyékony gyurma (Translucent Liquid Scupley= TLS)
    Én eddig egyetlen kreatív hobbyboltban találkoztam ilyennel, (itt) kicsit húzós az ára, de sokmindenre tudjuk használni.. mivel könnyen színezhető ezért , készíthetünk vele szószokat, önteteket, stb , véleményem szerint akár évekig is elég egy tubussal. (ebben a boltban viszont a sima gyurmáknak elég baráti az ára)

    Ebben a tutorialban TLS-t használtam a tejszínhab elkészítéséhez.


    1. tépkedjük a gyurmánkat minél kisebb, és laposabb darabokra
    2. Adjunk hozzá TLS-t (szemmértékre, kevesebbet mennyiséget mint a gyurmánk) és keverjük addig, míg "csomómentes" nem lesz :)
    3. készítsük el a sütinket tetszés szerint
    4. majd fogpiszkálóval tegyük a sütinkre a gyurmakeveréket. VIGYÁZAT! nagyon ragad :)
    5. díszítsük gyümölccsel vagy bármivel ízlés szerint



    No de akkor sem kell kétségbe esnünk, ha egészen véletlenül nincs folyékony gyurma a kezünk ügyében, mert a tejszínhab elkészítéséhez ugyanúgy megteszi a csapvíz.


    1. tépkedjük a gyurmánkat minél kisebb, és laposabb darabokra
    2. Adjunk hozzá vizet, de nagyon keveset, csak néhány cseppet. Ha bevizezzük az ujjunkat, és úgy elkezdjük el gyúrni a gyurmát, akkor nagyon könnyen nyúlóssá és használhatatlanná válhat, de pár másodpercig hasznos lehet a folyamat :)
    3. Készítsük el a sütinket tetszés szerint
    4.majd fogpiszkálóval tegyük a sütinkre a gyurmakeveréket. Ez is nagyon ragad, és nyúlik, de nem annyira mint az előző .
    5. díszítsük gyümölccsel vagy bármivel ízlés szerint


    Nem sok a különbség... Mindkettőhöz fehér Fimo (classic) gyurmát használtam


    Még Kinga tippjeit kiegészíteném annyival, hogy használhatunk "talpas" szerelőpálcát is, ez abból a szempontból hasznos, hogy nem kell ragasztani, viszont a hurkot nekünk kell ráeszkábálni a megfelelő eszközökkel a végén.



    Bevallom én nagyon nem szeretek ragasztani, ezért a szerelőpálcát a megfelelő méretre vágom, a végét fogóval meghajlítom, így szúrom a gyurmába.. az esetek többségében nem szokott kiesni :) Főleg akkor jó ha picit nagyobb a gyurmánk amibe szúrni tudjuk.


    Remélem hasznos volt ! :)

    Kellemes alkotást mindenkinek!

    Hajni

    16 megjegyzés:

    jucii írta...

    Hajni, nagyon köszi!
    Még nem csináltam ilyet, de már amikor a múltkor beszéltünk róla, akkor is nagyon tetszett az ötlet! :-)

    sajni írta...

    Igazán nincs mit! :))

    Fannalka írta...

    Ezt majd én is kipróbálom! Hogy lehetek én is szerkesztő?

    jucii írta...

    Fannalka, írj nekem egy e-mail címet és küldök neked meghívót!
    suthetogyurma@gmail.com

    Fannalka írta...

    oké köszi, itt a címem:fannalka91@freemail.hu

    Cirelin írta...

    Sziasztok!
    Nekem egy naaagy kérdésem lenne, hátha tudtok segíteni. Budapesten lakom, és olyan hobbybolt után kajtatok, ahol kisebb kiszerelésben lehet kapni süthető gyurmát. Ki szeretném próbálni, viszont ahhoz nem tartom értelmét venni ilyen nagy csomagokat 2-3 színt, ami legalább kellene, ha bármit is csinálnék, főleg, hogy elég drága is lenne így egyszerre. Tudtok olyan boltot, ahol kisebb kiszerelésben is lehet kapni süthető gyurmát? Hallottam a Remoról, de elég messze van, ezért még nem mertem vállalni, hogy elmegyek megnézni, előbb inkább tájékozódom.
    Előre is köszi! :)
    Egyébként nagyon szuper a blog, és tanácsok, ügyesek vagytok! :)

    jucii írta...

    Szia Cirelin, üdv. itt közöttünk :-)

    Sajnos budapesti üzletet nem tudok ajánlani, de hátha valakinek lesz tippje.
    Én webáruházakat tudok Neked mutatni, ahol lehet kapni ún. start csomagokat. Ezekben négy szín van általában, tehát 4 kisebb csomag, így ezekkel szerintem érdemes lehet kíséletezni. Két nagy gyurma áráért kapsz 4 kicsit... de persze van ugyanilyen 10-es csomagolásban is.
    Bár én Formi gyurmát még nem használtam, úgy tudom ott is többféle színkombinációból lehet választani, ha minden igaz, ennek a legkedvezőbb az ára.

    A webáruházak:

    Cernit:
    http://bolthely.hu/kreativbolt_kisker/lista/483addd3ed7f4_Gyurmak

    Fimo:
    http://opitec.hu/index.php?tm=496957

    http://winkler.turbo.at/shop_hu/product_info.php?products_id=14383

    Remélem segítettem. :-)

    Cirelin írta...

    Köszönöm Juci a gyors választ. :)
    http://bolthely.hu/kreativbolt_kisker/lista/483addd3ed7f4_Gyurmak
    Ezt néztem, és itt ezek a 260 ft-os kiszerelésű Cernit gyurmák a süthetők? Mert nincs odaírva mindhez. :) Ez azért egész jó árú, mindenhol 5-600-ért láttam, és még van is boltjuk Pesten, max. sokat kell buszozni. :)

    jucii írta...

    Igen, igen, amik itt vannak Cernitek, azok süthető gyurmák. Én is ilyet használok, és tudom ajánlani, nekem bevált. ;-)

    Cirelin írta...

    Akkor jól van, szuper, azt hiszem holnap meg is közelítem a lelőhelyet! :)
    Viszont még egy utolsó (talán ^^) kérdés. Azt olvastam, hogy gázsütőben nem szabad sütni, viszont itt láttam a blogban, hogy lehet, csak nagyon kell figyelni rá. Nekünk sajnos sima gázsütőnk van, tehát azért abban is elkészíthető? Max. nagyon figyelem hogy sül?
    De szóljatok ám, ha sokat írok ide. :) Csak nagyon belelkesültem. ^^

    jucii írta...

    Én nem sütöttem még gázsütőben, így erről csak annyit tudok, amennyit olvastam.
    Alacsony hőfokon kell sütni (fokozatot nem tudok mondani, nem tudom mi felel meg a kb. 110 foknak).
    Az biztos, hogy érdemes folyamatosan figyelned, mert abban könnyebben le tud égni, hiszen alulról kapja a több meleget. Résnyire nyitott sütőajónál süsd (ezt is olvastam)

    Kérdezz csak bátran, azért van ez a blog, hogy segítsünk :-)

    Cirelin írta...

    Köszi szépen. Nem tudom sajna a sütőnk hőfokát, úgyhogy leteszem a legalsóra, az a biztos, aztán bőszen figyelem. Amúgy is izgulni fogok, úgyhogy lehetne kikergetni sem a konyhából. :)
    Mégegyszer köszi, majd beszámolok akkor a gázsütős tapasztalatokról. :)

    sajni írta...

    szia!

    Az Üllői Úti Hobbyművészben nagyon nagy a választék, vannak olyan kiszerelések, amibe 3-4szín van csomagolva, formával vagy ötletekkel :) Egyből a Ferenc krt-i metronál van a bolt :) továbbá vannak más gyurmás dolgok is.. (sajnos nem annyira olcsók)

    http://www.hobbymuvesz.hu/

    Van egy kis bolt amit linkeltem, ott olcsó a gyurma, de nem olyan nagy a választék mint az előző helyen. Oda pedig a Moszkvától sétálva lehet eljutni (Maros utca)

    A Remo is nagoyn jó!! Vannak NoName gyurmák, de szerintem elég jók, használható szép színek, itt is olcsó..csak messze van... és azt hiszem "civilek" nem biztos h vásárolhatnak.

    És igen lehet gázsütőben :) de tényleg húzósabb mint a villany! Arra figyelj hogy alacsony hőfokon süsd, először 40-50en kezdd, mert hamar megég, és füstölög! De ha eléggé résen vagy akkor alacsony hőfokon is megkeményedik!! :)

    Hajni

    Micu írta...

    Hello!
    Régóta kiváncsi voltam, hogy hogyan lehet ilyet csinálni. Arra nem is gondoltam hogy a víz is jó.:D
    Hol lehet kapni ilyen TLS-t? Neten lehet rendelni?
    Előre köszönöm.^^

    Micu írta...

    Időközben találtam egy oldalon: http://bolthely.hu/muveszkatalogus/id/01912
    Ez az? :D

    kiskata írta...

    váó.vízzel...sose jöttem volna rá:-) köszi!