Néhány újabb tanács

Posted on
  • 2010. február 28., vasárnap
  • by
  • kinga
  • in
  • Címkék: ,
  • Sziasztok!:)

    Örülök, hogy én is részt vehetek a blog írásában, remélem mindenkinek hasznos lesz majd ez az egész!
    Köszönjük Juci, hogy kitaláltad! :)

    A lányok eddig elég szépen összeszedték az alapinfókat, én most néhány személyes tapasztalattal, módszerrel szeretném kiegészíteni.

    1. Végignéztem a tutorial-os videót és ezzel kapcsolatban jutott eszembe: ha sütit vagy hasonló "szeletelni való" dolgot készítek (mondjuk ez nálam viszonylag ritka) akkor pár percre bedobom a mélyhűtőbe. Ilyenkor kicsit megdermed, és könnyen fel tudom darabolni, anélkül, hogy összenyomódna.

    2. A gyurma figura súlyánál fogva könnyen lecsúszik a szerelőpálcáról, főleg ha nagyon rövidre vágtuk le. Sajnos én is jártam már úgy, hogy elhagytam a fülbevalóm, pontosabban csak a figurát - a fülialap és a szerelőpálca még ott ficegett a fülemben. Régen még elkövettem azt a hibát, hogy csak beleböktem a szerelőpálcát és kész.
    Egy biztos tipp, hogy ne hagyd el: sütés előtt szúrd a figurába a pálcát, sütés után egy fogó segítségével húzd ki, majd ragaszd vissza! Én személy szerint speciális fémragasztót használok, de erre a célra szerintem bármilyen más (pl. pillanat- két komponensű, stb.) ragasztó is megfelel.

    3. Én mindig egy vágódeszkán és sütőpapíron dolgozok, így nem ragad rá a felületre a gyurma.
    Sütéskor se felejtsétek el a zsírpapírt!

    4. A korábban említett lyukasztáshoz én apró fejű gombostűt használok:)


    Remélem sokan írtok majd, és jó kis közösség gyűlik itt össze, hasznos tippekkel!
    Még a blog indulása előtt szerettem volna tutorialt csinálni, videó formájában. Eddig elég lusta voltam, de majd igyekszem rávenni magam :) Hasonlóképpen fotókkal is, de egyelőre nem találtam ki, melyik figura legyen. Esetleg van valami, amire kíváncsiak vagytok?

    Szép napot,
    Kinga



    8 megjegyzés:

    Klucsik Gábor írta...

    Hú, azért vannak trükkök, nem is gondoltam volna...

    jucii írta...

    De jó, hogy megírtad, köszi :-)
    Féltem, hogy kicsit sokmindent írtam le egyszerre, és nem lesz mivel kiegészíteni a többieknek, de látom, hogy azért vannak még praktikák :-)

    Ági írta...

    hú, köszönöm a jó kis tippeket. az első pontban meg is válaszoltad, amire az első gyurmázásom után kerestem a választ :) Egyébként vhol régebben olvastam, hha nem szeretnéd, h. a ujjlenyomatod rajta legyen a munkán akkor dolgozz gumikesztyűben :)

    kinga írta...

    Ági, igen ez is tényleg hasznos! Meg nem csak az ujjlenyomat miatt, hanem hogy két szín között nem kell kezetmosni, hanem csak gumikesztyűt cserélni.
    Mondjuk sajnos az nagyon szárítja a kezet :( - igaz, a szappan is:)

    sajni írta...

    Meg nem is annyira kényelmes úgy dolgozni.. :( mert ugye akkor a gyurma nem tapad , nehezebb összeilleszteni a részeket, és potyognak is a földre időnként :)

    jucii írta...

    Gumikesztyűben biztos nem tudnék gyurmázni. :-(
    Egyébként én- bármilyen fura :-) - az ujjlenyomatokat az ujjammal szoktam kisimítani. Nem tudom pontosan leírni, hogy hogyan, a lényeg, hogy meg kell kicsit 'simogatni' körkörösen, és nem fog látszani.

    Kézmosás helyett én dm-ben kapható Balea pumpás kézfertőtlenítő gélt és papírtörlőt használok. A gél feloldja a gyurmát, a papírral meg le lehet törölni, nem kell folyton kijárkálni a fürdőszobába. Nekem nem szárította még ki a kezem ez a fajta.
    :-)

    Ági írta...

    még nem próbáltam gumikesztyűben, meg amúgy is csak egyszer gyurmáztam még :) de valószínű nekem is kényelmetlen lenne. egyébként én is próbáltam elsimogatni az ujjlenyomataimat :))

    Anna777 írta...

    Sziasztok! Tud nekem valaki tanácsot adni, hogy mivel tudom tartósabban megragasztani a gyurmát? mondjuk egy pöttyöt, ilyen kis bedugós fülbevalóalapra.