Hogyan készítsünk színátmenetet süthető gyurmából 2. rész

Posted on
  • 2010. május 19., szerda
  • by
  • Nasi
  • in
  • Címkék: ,
  • Ahogy ígértem az előző bejegyzésben, megmutatom most hogyan kell színátmenetet készíteni ha nincsen tésztagépünk. Ez egyszerűbb abból a szempontból, hogy csak nyújtófa kell, de sokkal több időre lesz szükségünk.

    Színátmenet készítése tésztagép nélkül

    1. lépés – Válasszunk ki két tetszőleges színt és formázzunk háromszögeket belőle, amiket egymás fölé rakunk úgy, hogy kockát kapjunk.

    2. lépés – Vágjuk fel a kockát csíkokra (9-12 csík elég szokott lenni)

    3. lépés – Keverjük össze a színeket, formázzunk golyókat belőle. Ha szeretnénk, még hozzáadhatunk 1-1 golyót, ami csak az eredeti színt tartalmazza (pl. csak arany vagy csak barna színű golyót)

    4. lépés – Minden golyóból hosszú hurkát csinálunk. Fontos hogy a hurka hosszú legyen, mert a hajtogatásnál ez számítani fog. Minél hosszabb, annál többször tudjuk majd összehajtogatni a lapot. A hurkákat egymás mellé fektetjük a világostól a sötét színűig.

    5. lépés – Egy sodrófa segítségével kinyújtjuk. (A sodrófát utána már nem szabad a konyhában felhasználni.)

    6. lépés – Félbehajtjuk a lapot, majd megint kinyújtjuk. Ez a folyamatot többször is megismételjük, ettől a lap rövidebb és vastagabb lesz.

    7. lépés –Megigazítjuk a lapot olyanra amilyenre szeretnénk (én a másik irányba is kinyújtottam, hogy könnyebben fel tudjam majd tekerni és levágtam a széleket).

    8. lépés – Rúddá tekerjük a lapot, ha szükséges és már készen is vagyunk



    Remélem hasznos volt ez a technika is, és érthető voltam, de ha bármilyen kérdésetek van, nyugodtan írjatok. Még van néhány technika, amit meg fogok veletek osztani hamarosan :)

    További szép napot nektek és köszi hogy elolvastátok ezt a bejegyzést :)

    Nasi

    8 megjegyzés:

    kinga írta...

    nekem hasznos volt, köszi!:)

    Johanna írta...

    Köszönöm:)

    Tímel írta...

    Valahogy így képzeltem el :) Csak kicsit több munkával :)
    Köszönöm!

    Cserfescsillag írta...

    Nagyon hasznos volt! Köszi! :)

    Nasi írta...

    Örülök, hogy segíthettem :)

    Prugna írta...

    Nagyon aranyos vagy, hogy megosztod másokkal a titkaidat! : ) Igazán hasznosak a leírásaid! Köszönöm : )

    DoRcY írta...

    Sziasztok, én is gyurmázgatok most már néha, de még ilyen színátmenetes dolgokat nem próbáltam. Szóval nekem nagyon hasznos és érdekes volt, köszönöm, Nasi :)

    Perlweiß írta...

    Nagyszerü leirás.
    Ha szabad, akkor még egy tipp: Ha Skinner Blend-et készitek, akkor én a clay-t úgy teszem a gépbe,hogy az összehajtás után a hajtott részt teszem elöször a gépbe, felül a nyitott rész. A levegö buborékok elkerülése végett. Pontosabban csökkentése végett, mert igy is surranhat be buborék, de jóval kevesebb. Ha bubirékot találtok, kiszurni, mert sütés után elronthatja a szép munkát. Természeteses ugyanezt lehet gyurófával is csinálni, hogy elöször a zárt részröl a nyitott felé görgetni. Sok felesleges bosszuságot megelöz.
    Zsu