Hogyan készítsünk színátmenetet süthető gyurmából 1. rész

Posted on
  • 2010. május 18., kedd
  • by
  • Nasi
  • in
  • Címkék: ,
  • Sziasztok :)

    Amikor elkezdtem foglalkozni a süthető gyurma ékszerekkel nagyon megörültem, hogy van ez a blog, ahol a gyurmások megoszthatják egymással a tapasztalataikat és tippeket adhatnak a többieknek.

    Örülök, hogy most már én is részt vehetek a blog írásában és szeretnék megosztani veletek néhány technikát, amit remélem hasznosnak fogtok találni.

    Az első, amit meg akartam mutatni nektek az a színátmenet készítése süthető gyurmából (Skinner Blend). A színátmenetet kettő vagy akár több színből is meg tudjuk csinálni kétféle módon. Ebben a bejegyzésben először a könnyebbik technikát mutatom meg két színből, amihez szükség van egy tésztagépre és pillanatok alatt el lehet készíteni vele a színátmenetet. A következő bejegyzésem pedig arról fog szólni hogyan lehet ugyanezt az eredményt elérni tésztagép használata nélkül is.

    Színátmenet készítése tésztagép használatával

    1. lépés – Válasszunk ki két tetszőleges színt, nyújtsuk ki őket és formázzunk háromszögeket belőle, amiket egymás fölé rakunk úgy, hogy kockát kapjunk. Illesszük össze a két háromszöget.

    2. lépés – A kockát tegyünk bele a tésztagépbe és nyújtsuk ki benne.

    3. lépés – Hajtsuk félbe a kinyújtott lapot úgy, hogy a két oldalt ugyanazok a színek érjenek egymáshoz. Megint nyújtsuk ki a tésztagépben.

    4. lépés – Folytassuk tovább a hajtogatást és nyújtást. A színátmenet ennek a folyamatnak az eredményeképpen jön létre, amikor a két szín összekeveredik egymással.

    5. lépés – Ha készen van, tetszőleges irányból feltekerjük rúddá és már használhatjuk is bármilyen minta elkészítéséhez.






    A Youtube-on is sok videót találhattok,  ha beírjátok, hogy "Skinner Blend", ami részletesen bemutatja a színátmenet elkészítésének a módját.

    Akinek nincsen otthon felesleges tésztagépe az se keseredjen el, mert ugyanezt a színátmenetet el lehet készíteni a gép nélkül is, csak akkor a folyamat kicsit tovább tart. Erről az elkészítési módról a következő bejegyzésben olvashattok.

    Remélem hasznosnak találtátok ezt a technikát, kíváncsi vagyok a véleményetekre és ha van más is amit látni szeretnétek, írjatok.

    További szép napot :)

    Nasi

    8 megjegyzés:

    Johanna írta...

    Várom a következő bejegyzést, mert nekem nincs tésztagépem... :(

    Ramimami írta...

    köszi az ötletet. ELkunyizom anyukám régi tésztagépét és a gyerekkel gyurmázunk !!! Juhéjj!

    Prugna írta...

    Nagyon kíváncsi voltam, hogy hogyan lehet színátmenetet létrehozni. Örülök, hogy megosztottad velünk!

    Nasi írta...

    Nagyon fontos, amit elfelejtettem leírni, hogyha már egyszer használtátok gyurmára a tésztagépet azt utána nem szabad a konyhában használni, mert mérgező anyagokat tartalmaz.

    Tímel írta...

    Nekem sincs gépem,de nyújtófám igen :) Azért még kivárom a bejegyzést :)

    jucii írta...

    Nagyon köszi, tényleg hasznos tipp, ilyet még nem is láttam :)

    altalena írta...

    Ó de jó, hogy ilyen trükköket is megosztasz velünk! Várom a következőket is:)

    Ramimami írta...

    Uff. Ezt elbuktam. Akkor maradok a manuális módszereknél. Esetleg tud valaki jó lelőhelyet gyurmaformázó eszközökre? Házi használatra, olcsóbb árfekvésben. A PD gyerekkészletekben igen felejtős cuccok vannak.