A gyurma használata

Posted on
  • 2010. február 24., szerda
  • by
  • bubble
  • in
  • Címkék:
  • A gyurmák különböző kiszerelésben léteznek.
    A Fimo 56g-os (van ennél kisebb is (kb.30g), de itthon én egy helyen láttam, szóval nem ez a jellemző méret),
    Cernit 62g-os,
    Remo hobby 50g-os,
    Formi 100g-os csomagban kapható.
    ~ ~ ~

    A gyurmázáshoz szükségünk lesz egy alátétre, hogy megvédjük az asztalunkat az esetleges sérülésektől. Ez lehet egy rajztábla, üveglap vagy műanyag fólia (az utóbbin lehetőleg ne tároljuk a gyurmát).

    A legfőbb formázó eszközünk a kezünk. Léteznek speciális szerszámok, amivel megkönnyíthetjük a munkánkat, ezek azonban elég drágák. Természetesen aki úgy érzi, beszerezheti ezeket, de egy kis leleményességgel megóvhatjuk pénztárcánk tartalmát.
    Lyukasztásra használhatunk fogvájót, vastagabb tűt, ecset végét, hurkapálcát stb.
    A gyurma lapításához kiválóan alkalmas egy nyújtófa vagy nyújtóhenger, egy sima felületű üvegpohár, de ahogyan azt a külföldi oldalakon láthatjuk, egy használaton kívüli tésztanyújtó gép is tökéletes megoldás lehet. Formázáshoz használhatók süteménykiszúró formák, söröskupakok, vágószerszámok (pl. sniccer v. kés) stb.

    A színek kevehetőek egymással. Ha két v. több színt összegyúrunk, márványos hatást érhetünk el. Ha például két színből egy harmadikat szeretnénk létrehozni, akkor azonban jó sokáig kell gyúrnunk, míg a színek összeolvadnak.

    A sütéstől a gyurma megkeményedik, azonban a végleges (keménységi) állapotát akkor éri el, ha kihűlt. Ha ékszert készítünk, a - sütés előtt belehelyezett - szerelőpálca vagy karika segítségével felszerelhetjük az elemeket.
    Ha kedvünk van lelakozzhatjuk a kiégett, kihűlt darabokat.

    5 megjegyzés:

    Névtelen írta...

    én nyújtáshoz kémcsövet használok.;)

    Névtelen írta...

    Hello!tudnátok abban segíteni, hogy hogy vágjam szét darabokra, ha már megcsináltam a gyurmát többrétegűre, és így több színű lett? én próbáltam már tűvel, damillal, vékony késsel, még a vonalzóra is ráfanyalodtam. de sajnos midnig összementek a színek, meg nagyon összenyomódtak. Kb. olyan másfél centi darabokról van szó.
    előre is köszi:D

    Blodwolf írta...

    én gillette pengével vágom...még apumnak vettem 5-10db-ot 200ft az egyik drogériában.nagyon szép vékonyra lehet vágni a gyurmát ^w^

    Névtelen írta...

    Megtudá nekem valaki mondani, hogy égetés után mennyire szilárdul meg ez a gyurma?

    Most először próbálkoztam ezzel az anyaggal, és sütés közben felbuborékosodott, illetve miután kihűlt, viszonlag rugalmas maradt. ( Bár különféle vékonyabb lapokat is készítettem belőle. )

    Volt valakinek ehhez hasonló tapasztalata?

    Névtelen írta...

    Vigyázz amig gyurod ne kerüljön levegő a gyurmába és ne süsd túl sokáig. Ezt úgy értem, hogy 15 percnél tovább csak akkor süsd, ha nem vólt előmelegitve a ler. Én nyitott lerben szoktam sütni de nem tartom egésszen nyitva csak nem csukom be egészen kb hagyom egy arasznyira nyitva,5 percenként forgatom, hogy egyenletesen süljön mint a pitdzát és így nem lesz buborékos, nem sütöm túl sokáig de nem veszem ki túl hamar sem mert látom milyen kell legyen.Jénai üvegtálban szoktam kisütni.